دست به دست شدن عدن میان متحدین سابق-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

دست به دست شدن عدن میان متحدین سابق

نیروهای نظام وفادار به منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن، کنترل مراکز حیاتی عدن را از نیروهای شورای انتقالی جنوب که حمایت امارات را پشت سر خویش دارند، پس گرفتند؛ امری که همچنان شماری از منابع مستقل آن را تایید نکرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 29
کد خبر: ۲۰۶۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنگ قدرت میان نیروهای هم‌پیمان سابق در جنوب یمن ادامه دارد. رسانه‌های منطقه گزارش داده‌اند که نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن که حمایت عربستان سعودی را با خود به همراه دارد، موفق شدند که بر مراکز نظامی عدن، پایتخت خودخوانده دولت مورد حمایت ائتلاف چیره آیند.

 

خبرگزاری آلمان روز چهارشنبه ششم شهریور به نقل از محافل امنیتی یمن گزارش داد که نیروهای دولتی عبدربه منصور هادی موفق شدند فرودگاه و مناطق دیگر بندر عدن را از دست نیروهای جدایی طلب جنوب یمن پس بگیرند. جدایی طلبان بخش جنوبی یمن پس از درگیری‌های سخت خود را تسلیم کرده‌اند.

 

محمد الاریانی، وزیر اطلاعات دولت منصور هادی در توییتر نوشته است که ارتش یمن وارد فرودگاه عدن شده‌ است. قبل از آن هم نیروهای ارتش مرکز استان زنگبار را بعد از نبردهای سخت با جدایی‌طلیان جنوب تصرف کرده‌اند.

 

با این حال امروز منابع نزدیک به جدایی طلبان جنوب اعلام نموده‌اند که مناطق از دست داده را مجددا پس گرفته‌اند. به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یک منبع مسئول که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرد: پس از عقب‌نشینی نیروهای ارتش مستعفی، نیروهای وابسته به شورای انتقالی کنترل فرودگاه عدن و منطقه خور مکسر را به دست گرفته و به سوی منطقه العلم، ورودی شرقی شهر عدن پیشروی کرده و دوباره کنترل آن را به دست گرفتند.

 

همچنین یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی از شادی و جشن پیروزی نیروهای شورای انتقالی در منطقه العلم منتشر شده است.

 

منبع یاد شده تاکید کرد: نیروهای شورای انتقالی در پی درگیری‌های پراکنده با نیروهای ارتش مستعفی موفق شدند کنترل شهرهای زنجبار، الحصن و باتیس در استان ابین را دوباره به دست بگیرند.

 

علی الکثیری، یکی از اعضای شورای انتقالی نیز در توئیتی کنترل نیروهای شورا بر دو شهر جعار و باتیس را تایید کرده و گفت: نیروهای شورا در حال پیشروی به سمت شهر زنجبار، مرکز استان هستند.

 

حدود دو هفته است که  بندر عدن و مناطق اطراف آن صحنه درگیری‌های خشونت‌بار میان نیروهای حامی عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری، و شبه‌نظامیانی است که خود را شورای انتقالی جنوب یمن می‌خوانند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده